Efek Bisnes Kereta Sewa

  • Pernahkah anda terfikir akan risiko lamun menyewakan kereta menurut pelajar? Antara akibat yang akan beta terangkan di pangkal adalah sebagai strategi berjaga-jaga sebelum bisnes yang kita harapkan untung daripadanya namun sebaliknya yang berlaku.

    Pertama, ada penyewa ini apabila kita minta maklumat peribadi seperti nama, nombor IC dan alamat, mereka enggan. Untuk pun sekadar pamor kampung. Dom, Along, Mek Sue.. Kok perlu takut guna memberikan maklumat prinsip tersebut? Penjenayahkah? Bayangkan kalau pelanggan serupa ini yang menyewa kereta anda. Andai terjadi jenayah, saman dan kemalangan tentu susah untuk kita buat menjejaki mereka.

    Kedua, pelanggan yang kadang kala minta diskaun. Kiranya mereka ini nak save duit atau mereka memang tak ada duit. Jika ada duit akan tetapi nak jimat tak mengapa.. Cuba bayang kalau mereka kadang tak berduit penuh. Apa-apa terjadi menurut kereta seperti bumper pecah dan penderitaan, sudah tentu mereka sukar untuk membayar kompensasi walaupun perjanjian duga dibuat. Nak harapkan PTPTN tentulah bukan cukup. Separuh guna bayar yuran, sepotong untuk beli Samsung S4..

    Ketiga mulai mont kiara car rental, kadang-kadang pelajar ni suka mencarter beramai-ramai. 5 muncul 6 orang buat sebuah kereta mungil. Ini bukan sebenarnya membahayakan nyawa mereka tetapi membahayakan stan kereta kita. Hamba tahu, kalau sehari sewa rm 60, kalau sewa 6 orang cuma mesti bayar rm10 seorang. Ingat, sangat-sangat tak berbaloi untuk rm 10 berbanding beserta nyawa anda lamun terjadi kemalangan. Pada waktu kena kemalangan, non harap pemilik nak kasihan sebab itu adalah kesalahan kamu sendiri.

    Akhir sekaligus, pelajar ini sebahagian daripada mereka merupakan orang yang mutakhir beberapa jam dapat lesen. Entah-entah baru semalam dapat lesen. Bawa kereta teraduk-aduk dan cuai. Abdi sendiri pernah memperoleh pelanggan seperti ini. Merembes gear satu, tekan minyak sampai lidi RPM sampai di tanda merah segar tukar gear dua. Ada juga dengan suka pijak clutch semasa tengah angkat kereta. Saja-saja menimpa, bukan untuk tukar gear.. Lama-lama mampu jahanam kereta kita.

    Sekianlah dulu serba-sedikit perkongsian daripada hamba, pemilik bisnes organ sewa secara kecil-kecilan. Bukan tak boleh bagi sewa cuma perlu banyak cermat. Jangan malu buat komplen andai ladenan kami tidak menuntungkan hati.

Comments

0 comments